Holly Bourne - Sen Benim Diğer Yarımsın (Yorum + Yazarla Söyleşi + Çekiliş)





Kaybolmuş bir bütünün kırık iki parçasıdır ruh ikizleri eğer eksik parçayı bulursan işte o aşk tüm dünyanın sonunu getirecek kadar güçlüdür . Sen Benim Diğer Yarımsın kitabına düzenlediğimiz turun son gününde kapanışı yazarla olan söyleşimiz ile bitireceğiz. Bu görevime geçmeden önce bu harika kitaba bir yorum yazmazsam olmaz ;)

KİŞİSEL YORUMUM

Kitap hakkında söylenecek tek söz aslında ; DAHİYANE ! Yazarın ilk kitabı olmasına rağmen çok başarılı buldum. Noah karakterine turdaki herkes bayıldı sanırım. Frank çi olanlarımız da yok değil ama benim oyum Noah tan yana :) Kızımız Poppy nin o ben aşka inanmam repliklerinde kendimi gördüm ,hatta kişiliği iltibari ile de aynı bendi ama gel görki Noah a aşık olana kadar -_- Gözümün önünde yedi çocuğu çok kıskandım çok. Noah tam böyle olsa da aşık olsak diyebileceğiniz düşünceli , komik , sevgi dolu bir tipleme. Gitar çaldığını da söylemiş miydim -_-


Holly Bourne aslında ilişki tavsiyeleri verdiğinden mi nedir nedir öyle saf , basit ve imrenilesi bir aşk yazmış ki okurken çok keyif aldım. Gerçekte öyle şeyler başımıza gelmez , gelse de beni bulmaz , bunlar zaten hep romanlarda var anacım dediğimiz romantik aşk tipinde kitap arayanlara öneririm. Gelelim kitabın bir de fantastik tarafı vardı ki işler hep burada karışıyor işte. Ruh ikizini bulmak öyle aslında çokta iyi bir şey değil kitapta anlıyoruz ki aşkınız dünyayı yok edecek kadar kuvvetli. Bu olgudan sonra aklımı bir düşünce aldı hani hep sızlanırız ya ruh ikizimizi bulamamak ile ilgili acaba yazar doğru bir nokta parmak basmış olabilir mi diye ruh ikizimizi bulmak gerçekten de böyle bir sonuç yaratabilir mi diye böyle aklımda deli sorular. Ha bu fantastik kısım olmadan da olurmuş kitap ama yemeğin baharatı gibi olmuş . Tam kıvamında idi , ne eksik ne de fazla diyebilirim. Sonuç olarak bol bol güldük , bol bol "ahhhh ne kadar güzel" diye kıskandık , bazı kısımlar oldu ki gözyaşı gir içeri dedik . Kısaca tur olarak kitabı biz çok sevdik.




YAZARLA SÖYLEŞİ


Yazarla söyleşimizi iki dilde de bulabilirsiniz. *Bu güzel kitabı kazanmak için söyleşinin sonunda bulunan çekilişe katılmayı unutmayın.



Merhaba, bunlar ne harika sorular! Umarım cevaplarımla bu sorulara hakkını verebilirim. Sen Benim Diğer Yarımsın'a olan destekleriniz ve zamanınız için teşekkürler :)

1. Roman yazarı olmaya nasıl karar verdiniz?
Yazmak okulda iken iyi olduğum tek şeydi, bu yüzden karar seçimden çok bir zorunluluk olarak ortaya çıktı. Gerçekten ama kelimeleri, dili ve hikayeleri her zaman sevmişimdir. Küçük bir kızken yazar olmayı hayal ederdim. Ama bu biraz baş balerin ya da bir astronot olmanın hayalini kurmak gibiydi... gerçekten olacağını asla düşünmezsin. Gerçekleştiği için çok memnunum!

2. Soulmates ilk kitabınız. Başarılı olup olmayacağı hakkında hiç endişe ettiniz mi?
ÇOK fazla endişeliydim, özellikle de Sen Benim Diğer Yarımsın tipik bir aşk romanı olmadığı için ve insanların sevmemesine yol açacağı için kaygılıydım. Ama inandığın şeyi yazmak zorundasın, bu nedenle sadece üstüne gittim ve okurların ne söylemeye çalıştığımı ve neden olduğunu anlamalarını umut ettim. Ve şükür ki birçok okur anladı. Yine de bu korkutucu olmasını asla durdurmuyor.

3. Poppy başlarda aşka inanmıyordu, peki sizin aşk hakkında düşünceleriniz neler?
Kesinlikle Poppy kadar alaycı değilim! Birbirlerini sevmelerinin insanların yaptığı en iyi şey olduğuna inanıyorum. Bununla beraber, bize anlatılan aşkın *ne olduğu* konusunda -Hollywood filmlerindeki ve sonsuza-kadar-mutlu mesela- endişeliyim, bu gerçek dünya aşkıyla aynı değil. İlişkiler emek ve taviz ister ve insanların ruh ikizleriyle tanışırlarsa bunun sorun olmayacağını düşünmeleri konusunda endişeleniyorum. Ve bunun özellikle sağlıklı olduğunu düşünmüyorum.

4. Kitaptaki ruh ikizi olayı sizin yaşantınızdan mı gelme? Yoksa yazarımızın da mı bir ruh ikizi var?
Ha! Ne soru ama. Hayatımda gerçek aşkın ne olduğunu bilecek kadar şanslıydım... ama Ruh İkizlerine tamamen inanıp inanmadığım konusunda hala emin değilim. Yani ya o kişiyle tanışırsan ve o zaman otobüs çarparsa ne olacak? O zaman ne olur?

5. Bilime karşı özel bir tutkunuz mu var yoksa sadece kitap için araştırma mı yaptınız?
Okulda bilimi çok zor bulmuşumdur. Bununla birlikte, Sen Benim Diğer Yanımsın için yapmak zorunda olduğum aşk hakkındaki tüm o bilimsel araştırmaları yapmayı sevdim. Bunun nedeninin bunun çok ilginç olmasından kaynaklandığını düşünüyorum. Aşk hakkında birçok psikolojik çalışmalar ve bilimsel araştırma makaleleri okudum ki hikayemde bilimi akla yatkın bir şekilde işleyebileyim. Aşık olduğumuzda beyinlerimize ve bedenlerimze olan şeyler kesinlikle büyüleyici. Ve Sen Benim Diğer Yarımsın'daki hemen hemen tüm bu kulağa-abartılı-gelen bilim aslında doğru!

6. TheSite çok güzel işler yapıyor ve siz de burada gençlere ilişki sorunlarını çözme konusunda tavsiyeler veriyorsunuz. Hatta kitaptan aşk konusunda birçok güzel tavsiye aldık. Merak ettiğimiz bunun için özel bir psikoloji eğitimi aldınız mı yoksa bu bir ilgi alanı mı?
Teşekkürler. TheSite'ta genç insanlara onların ilişkileri üzerine tavsiyeler veriyorum ve sonuç olarak, biraz ilişki tavsiyeleri eğitimi almış oldım. Genç insanlara aşk yaşantıları konusunda yardım etmek bazen zor oluyor. Kendi şüpheciliğinizi onlara dayatmak istemezsiniz ama sonra, bunun peri masallarının mutlaka gerçek ve sağlıklı olmadığını öğrenmelerinde onlara yardımcı olacağını bilirsiniz. Bu kırılgan bir denge. 

7. Kitaplar hakkında konuşmaktan hoşlandığınızı öğrendik. Peki nasıl kitaplardan hoşlanırsınız? En son okuduğunuz kitap ve favori kitabınız nedir?
Kitapları gerçekten ama gerçekten çok seviyorum. Dürüst olmak gerekirse en sevdiğim şey insanlarla kitaplardan konuşmak! Tüm zamanların kayıtsız şartsız en sevdiğim kitabı yılda en az bir kez yeniden okuduğum "Bülbülü Öldürmek". En son okuduğum kitapsa "The Shock of The Fall" adlı şizofreni hakkında inanılmaz bir kitaptı. 

8. Soulmates'ten sonra başka projeleriniz olacağını da umuyoruz. Bizi nasıl kitaplar bekliyor ve yakın mıdır? 
Aslında ikinci kitabım tamamen yazıldı ve bitti ve eylül ayında İngiltere'de çıkıyor. Adı "The Manifesto on How to Be Interesting" ve bu okulun seni duygusal olarak yıpratıp yıpratmadığını inceleyen karanlık mizaçlı bir hikaye. Henüz Türk versiyonu konusunda bir sözleşme olmadı, bu yüzden eğer bunu okumak isterseniz Türk yayıncılarıma bildirin! *gözlerini kırpıştırır* 

9. Biz kitabınızı gerçekten ama gerçekten çok sevdik ve başarılarınızın devamını diliyoruz. Peki siz buradan Türk okurlarınıza ne söylemek istersiniz?
Teşekkür ederim. Ben sadece kitabımın Türkçe'ye çevrildiğinden ne kadar mutlu olduğumu söylemek istiyorum ve gerçekten umuyorum ki hepiniz kitabımı seversiniz. Türk yayıncılarım bu kadar güzel bir kitap yaratarak bu kadar harika bir iş yaptılar ve ben sadece diğer ülkelerdeki insanlar da hikayemi okuyabilsinler diye kendimi sıkıştırıyorum. 






Hi Kitap Kurtları Blog Tur ,
What great questions! I hope my answers do them justice. Thank you for your time and support of Soulmates
1. How did you decide to be a novelist? -Writing is the only thing I was ever good at in school, so the decision came more out of need than choice Seriously though, I’ve always loved words and language and stories. I dreamed of being a writer since I was a little girl. But it’s a bit like dreaming of being a prima ballerina or an astronaut… you never think it will actually happen. I’m so pleased it has!
2. Soulmates is your debut book. So, have you ever never worried about if it would be successful or not? -I’ve worried SO much, especially as Soulmates isn’t a typical romance and I was concerned that would put people off. But you’ve got to write what you believe in, so I just went for it and hoped readers would understand what I was trying to say and why. And, luckily, lots of readers have. It never stops being scary though.
3. In earlier, Poppy didn't believe in love, well, what is your opinions about love? -I’m certainly not as cynical as Poppy! I believe loving each other is the best thing humans do. That said, I do worry that what we’re told love *is* - in Hollywood films and happily-ever-afters, for example – isn’t what real world love is like. Relationships take work and compromise, and I worry people think that, if they met their soulmates, this wouldn’t be the case. And I don’t think that’s particularly healthy.
4. Is the 'soulmates' thing which is in the book based on your life? Or is there a soulmates of our author too? -Ha! What a question. I have been blessed enough in life to know real love… but I’m still not sure if I believe entirely in Soulmates. I mean, what if you meet The One and then they get hit by a bus? Then what?
5. Do you have a special passion to science or did you just make some research for the book? -I found science really hard in school. That said, I loved doing all the scientific research into love that I had to do for Soulmates. I think it’s because it was so interesting. I read a lot of psychological studies and scientific research papers about love so I could make the science in my story plausible. It’s absolutely fascinating what happens to our brains and bodies when we fall in love. And almost all the far-fetched-sounding science in Soulmates is actually true!
6. TheSite does so good works and you give advice to 16-25-years-olds about relationship problems. Moreover, we took a lot of good advice from the book about love. We wonder that did you take a special psychology education for this or is psychology a hobby? -Thank you. I help advise young people on their relationships on TheSite, and, as a result, I’ve had some relationship advice training. It’s tough sometimes, helping young people with their love lives. You don’t want to enforce your cynicism on them, but then, you know it’s helpful for them to learn that fairytales aren’t necessarily real or healthy. It’s a tricky balance.
7. We learned that you love to talk about books. Well, what kind of books do you like most? What is your favorite book and the latest book you read? -I REALLY do love books. Honestly, my favourite thing is to talk books with people! My absolute favourite book of all time in ‘To Kill A Mockingbird’ which I re-read at least once a year. The last book I read was an incredible book about schizophrenia called ‘The Shock of The Fall’
8. We hope that you will write else books after Soulmates. What kind of books will come up and will it be soon? -My second book is actually all written and finished and comes out in the UK in September. It’s called ‘The Manifesto on How to Be Interesting’ and it’s a dark humoured story examining whether school emotionally damages you. It’s not got a Turkish contract yet, so if you want to read it, let my Turkish publishers know! *wink wink*
9. We really loved your book so much and wish you a continued success. Well, would you like to say anything to your Turkish readers? -Thank you. I just want to say how delighted I am that it’s been translated into Turkish, and I really hope you all love it. My Turkish publishers have done such a good job creating such a beautiful book and I’m just pinching myself that people in other countries can read my story.

a Rafflecopter giveaway




İyi şanslar :)

Kitabı satın almak için ; tıktık




Unknown

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder