Kitap Kurtları Blog Tur || Caitlin R. Kiernan - Boğulan Kız (Dark Fantasy nedir? + Tanıtım videosu+ Okurken dinlenebilecek şarkılar+ÇEKİLİŞ)















Indiana Morgan Phelps -akadaşları ona kısaca Imp der- bir şizofreniktir. Artık kendi aklına güvenemez çünkü hatıralarının ona bir şekilde ihanet ettiğine ve onu kendi kimliğini sorgulamaya ittiğine ikna olmuştur.
Imp, gerçeklik algısıyla mücadele ederek kötü niyetli bir sirenle, ona yabani bir kız görünümünde gelen, yardıma muhtaç bir kurtla ya da çok ama çok daha tuhaf bir şeyle karşılaşmasına dair doğruları su yüzüne çıkarmalıdır.


Öncelikle merhabalar , Henüz tazecik bir blog tur ekibiyiz ve bu oluşumda herkesin büyük payı var. Bu turun başlangıcının öncesinde uzun bir bekleme dönemi ile neler sunabileceğimize dair arkadaşlarla konuştuk ve artık hazır olduğumuzu hissettik ve işte buradayız.

İlk blog turumuzun konuğu Boğulan Kız romanı ile Caitlin R. Kiernan . Benim kitapla ilgili tanıtmak istediğim şey kitabın türü : Dark Fantasy

Aslında yazması kolay bir tür değil  -özellikle de bir tanımlaması- ve de maalesef kesin kaynaklar yok ama elimden geldiğince türe ait özellikleri anlatmaya çalışacağım. Şimdiden hatalarım veya eksiklerim varsa lütfen  kusura bakmayın.

DARK FANTASY NEDİR?

Bildiğiniz üzre fantastik edebiyatın birçok alt türleri mevcut. Dark Fantasy bunlardan biri.
Dark Fantasy korku ve fantastik temelli olarak iki alt türe ayrılıyor. Genel olarak bu tür kitaplarda iki alt türün varlığından bahsedilebilir olsa da baskın olana göre isimlendiriliyor.
İsimden de anlaşılabilineceği gibi "karanlık" temalı olmakla beraber korku , gotik ve grotesk ögeleri de içeriyor. Doğaüstü romanlarda sıkça rastladığımız canavarın ağzından hikayesinin yazılması da Dark Fantasy nin içeriğinden biri. Buna en iyi örnek sanırım Anne Rice ın aynı zamanda filmleşen roman serisi Vampirle Görüşme dir.
Korku temelli olan romanlar ; vampir , kurtadam ve zombilerin kullanıldığı hikayeler.
Fantastik temelli olan romanlar ; genel olarak anti-kahramanların bakış açısıyla anlatılan bir alt tür olarak sınıflandırılıyor.
Bu iki sınıf arasındaki ayrım aslında çok ince korku temelli olan hikayeler anlatım açısına göre bazen fantastik sayılabiliyor.


Tanıtım Videosu



Kitabı okurken dinleyebileceğiniz müzik listesi ile veda ediyorum. Bir sonraki turumuzda görüşmek dileğiyle.  Müzik listesinin altında bulunan çekilişe katılmayı unutmayın...


ÇEKİLİŞ

a Rafflecopter giveaway

Bol şanslar.

Kitabı satın almak için ; tıktık






Unknown

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

10 yorum:

  1. çok ilginçmiş konusu.şansımı denemek istiyorum..

    fndkfndk@gmail.com

    YanıtlaSil
  2. merhaba
    çok ilgimi çekti ve marak ettim umarım şanslı ben olurum:))
    tuba.uc@gmail.com

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar merak ettim, ben de katıldım:)
    astreaatlas@hotmail.com

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. katıldım :)
    ozge.naz.sevim@hotmail.com

    YanıtlaSil
  6. karamsarmelek1@windowslive.com

    YanıtlaSil
  7. maikalem.blogspot@hotmail.com :D

    YanıtlaSil