Dizi Tanıtım : Castle





Genelde bir diziyi tanımlarken aklıma net bir cümle gelir ama bu dizi için bulamadım. Biraz önce bu sezonun son yayınlanan ikili bölümünü izledim ve artık bu yazıyı yazmamın zamanının geldiğini hissettim. Tamam , tamam biraz geriye alıp her şeyi açıklayacağım kafamda o kadar duygu var ki toparlamakta zorlandım.

Uzun metrajlı bir dizi diyebileceğim olan Castle şu an 7.sezonunda . Şu an çok fazla gelse de gözünüz korkmasın . Bana bir dizi öner deseniz vereceğim isimlerde olacak bir dizi o derece seviyorum . Ben 5. sezonundan beri güncelde takip ediyorum. Daha öncesinde o toplu bölüm kısmını bende atlattım. İnanın bazı günler öyle bir kaptırdım ki kendimi 12 bölüm izlemişliğim var . Artık beynim uyuşmuş vaziyette günü atlatıp tekrar dizide kaldığım yerden devam etme amacı ile kendimi bilgisayar peşine sürüklemişliğim var. O uykusuzluk vs. vız geldi. 

Daha fazla yazmadan dizinin konusuna değineyim;

*Öncelikle bu dizi kitapseverlerin sevmesi açısından bir tık önde çünkü baş rolümüz yazar :)




Richard Castle bestseller (çok satanlar) serisinin bitişiyle kendine yeni bir ilham ararken yaşadığı bir olayla yolları kesişen polis dedektifi Kate Beckett i gözüne kestirmiştir. Yeni ilham perisini bulmuştur. Kitabın karakteri Beckett in kişiliğinden ve karşılaştığı davalardan aldığı esinlenmelerle yürütecektir . Böylelikle emniyet müdürlüğünde danışman olarak çalışmaya başlar. Dedektif Beckett in davalarını beraber çözmeye başlarlar. Beckett her ne kadar etrafında dolanan ve her işine burnunu sokan bu adamla çalışmak istemese de onun yardımları sayesinde en zor davaları beraber çözmek itiraf etmese de eğlenceli bir hal almıştır. 


2009-2015

Richard Castle gerçekten çok eğlenceli bir karakter dizi yer yer bu yüzden kısmen komedi dizisi gibi görülse de -itiraf etmekten çekinsem de- bazı kısımlarda ağladım. (toz kaçtı canım :) 

Bazı bölümler o kadar etkileyici ki sezonun ana damarları oldular. Dizinin tabi ki işleyişi ooo bir olay çıkıyor bölümde onları çözüyoruz değil sadece . İşin arkasında saklı hikayeler mevcut. 

Oraya gelmeden önce tabi ki herkesin tahmin edebileceği gibi -kesinlikle herhangi bir spoiler içeriği değil- ikilinin arasında gerçekleşecek romantik olaylar olacak. Bu ikiliye bakıp ta yok canım bunlar arkadaştır diyemez kimse :) hangi dizide görülmüş insaf :D 

Her sezon yavaş yavaş bu geçişleri izleyeceğiz. Kesinlikle romantik bir dizi değil . Yoksa en başta ben izleyemezdim. Her bölümün başında , o bölümde izleyeceğimiz olay gerçekleşiyor . İşte bu yüzden ben izlemeyi bırakamadım bir de :) bir sonraki olay neymiş diye bir bakayım derken kendimi kaptırmış izlerken buluyorum derken hooop bölüm bitmiş ve tekrar yeni bölüm ...

Dizi sadece basit bir romantik komedi tadında değil . Sadece polisiye de değil. Bazen kendimizi komplo teorileri üretirken , sapkın katillerinden peşinden koşarken , seri katillerin bir sonraki hamlesini beklerken bulabilirsiniz. Kendimi ara ara o kadar kaptırıyorum ki tırnaklarımı yastığa , koltuğa saplamış ; ne olacak diye aklımda binbir tilki ile teori üretirken buluyorum . 


İkilinin çift ismi bile mevcut : Caskett

Richard Castle kesinlikle bayılarak izleyeceğiniz bir karakter . Tabi bu arada kendimi kaptırıp bahsetmeyi unuttuğum yan karakterler olan Javier ve Ryan -Kate in birlikte çalıştığı dedektifler- ise bir o kadar eğlenceli . Richard ın departmana katılışıyla kurulan arkadaşlıklarını izlemek ayrı bir keyifli. Kate in en yakın arkadaşı olan Lanie ise emniyet müdürlüğünün adli tabibi. 

Baya uzun yazmışım kendimi kaptırıp son olarak ikili bölümler -çift bölümler- nedir onu da açıklayıp bağlasam iyi olacak :)

Neredeyse her sezon birbirinin devamı olan bir dava işleniyor. En iyi bölümler demeyelim de çok iyi bölümler çıkıyor onlardan hele bu sezon ki ayrı bir bombaydı . Normalde her bölümde bir dava işleniyor. Bir diğer sevdiğim şey ise bazı noktalarda geri dönüşlerin yaşanması işte onlar da ayrı efsanevi noktalar. 
Kolaylık olsun diye ikili bölümleri de ekleyeyim hemencecik : S02E17-S02E18 , S03E16-S03E17 , S04E15-S04E16 , S0515-S0516 , S06E01-S06E02 , S07E14-S07E15 . 

*İlk sezon sadece on bölümcük , deneme amaçlı başlayabilirsiniz. Her sezon giderek daha da iyi olduğunu söyleyebilirim.  

Castle rolündeki Nathan Fillion Firefly dizisinden tanıyor olabilirsiniz. Benim ilk tanışmam Serenity ile oldu ki bu da haksız yere bitirilen en iyi Sci-Fi dizilerinden kabul edilen serinin devam filmi. Çocukken izlediğim , çok daha sonraları tekrar dizisini keşfedip bir defa daha izlediğim çok başarılı bir yapım. Katic isme Kanada asıllı olup , üne kavuşması bu dizi ile başlıyor diyebiliriz. 




Başrollerini  ve  in paylaştığı bu diziyi izlemenizi tavsiye ederim .Daha yazılabilecek bir ton şey aklımda olsa da bu sadece bir tanıtım olduğu için herhangi bir spoiler içermeden noktalandırmak istedim . Umarım yazımı beğenir ve buraya kadar okumayı başarabilirsiniz. Keyifli seyirler.

Küçük bir dipnot : Richard Castle ın yazar olduğunu söylemişim peki bu kitapların yurtdışında satışta olduğunu söylesem ;) Kitaptan diziye değil , diziden kitaba uyarlamadan bahsediyoruz ama kitaplar dizi hakkında değil. Dizideki olduğu gibi yazarı Richard Castle ın kendi yazdığı kitaplar. Tabi gerçekte onları başka birileri yazıyor olabilir ama ülkemizde görmek güzel olurdu. 





Unknown

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder