Film İnceleme : La Belle et La Bête - Beauty and the Beast (Güzel ve Çirkin) Versiyonları


Bu yazıya başlamadan önce yapacağım tüm eleştiriler ve yorumlar şahsıma aittir. Filmi gene de görmenizi tavsiye ederim. Belki benim gibi düşünmeyebilirsiniz.

Daha öncesinde 2014 versiyonuna yaptığım tanıtıma buradan ulaşabilirsiniz ; tıktık
Yorumum kişisel nedenlerden dolayı gecikti maalesef ama daha fazla uzatmadan başlayalım.

!!! Bol spoiler içerir.

Filmi iki tipe bağlı olarak incelemeyi daha sağlıklı buluyorum.

Birinci tip olarak animasyon filmi olan Güzel ve Çirkin'i daha önce izlediyseniz bu film size orijinal animasyondan çok farklı gelecektir öyle ki neredeyse ortak noktamız yok.

Beğendiğim kısımları sayarak daha hızlı ilerleyebilirim sanırım. Eleştirecek çok şeyim var. O yüzden ;

Filme Dair Beğendiklerim ;

  • Filmdeki kostümler harikaydı. Özellikle Çirkin tarafından alıkonulduktan sonra Belle 'nin giydiği kıyafetler muhteşemdi. Kıyafetlerle birlikte kullanılan aksesuarlar , mücevheratlar özenle izleyiciye sunulmuştu.
  • Yer alan müzikler sahneleri tamamlayıcı olarak uygun olarak seçilmiş , bir şölen edasında . Fransız müziklerinden hoşlanıyorsanız müziklere ayrıca göz atmanızı tavsiye ederim.
  • Sıradaki can alıcı bir diğer öge filme verdiğim puanın hakkını veren görsel efektler. Filmi izlenebilir kılan,  Fransızlarda iş varmış dedirtecek kadar başarılı buldum . Tabi çok severek izlediğim Fransız filmleri var ama onlar farklı bir konumuz öhöm öhöm...



Beğendiğim kısımı burada noktalandırıp animasyonla kıyasladığımız kısmında beğenmediğim ögelere geçiş yapıyorum. 


Eğer animasyon filmini izlemediyseniz {Açılışı animasyon ile yapmanızı öneririm. Aşık olduğum bir filmdir.

Hem kitap hem de animasyon izlemeyi seven biri olarak favorilere giriş yapabilecek kalitede , her anından keyif alabileceğiniz Canavarımızı Belle ye kaptırırken içten içe kıskanacağınız ama bir o kadar da ay ne tatlı bunlar dedirtecek , tüm duygularınıza nüfus edebilecek kapasitede bir animasyon izleyeceğinizin altını çizmek istiyorum. Neyse çok kaptırdım kendimi devam ediyorum :) } her şey size çok karışık gelecektir. Gerçekten ben hikayeyi az çok bilmesem ha diye kalırdım zira babam kaldı. Film sanki ortasından başlamış gibi idi. Her şey aynı zamanda çok yavaş ve de çok hızlı gelişti. Karakterlere ısınmanız için zamanınız bile olmuyor çünkü o sırada olay örgüsünü takip etmeye çalışıyor oluyorsunuz arada hemen farklı giriyor derken ipler kopuyor. Bu başlı başına filmi sevmemeniz için bir neden.
-ama eğer izlediyseniz  (tamam tamam ciddi oluyorum) Filmdeki karakterleri gözünüz arıyor çünkü bu yapımda hiçbiri yok evet hiçbiri! Hareket eden , konuşan o komik ve animasyon versiyonunu bu kadar sevmemize neden olan eşyalar yok. En basitinden onlar bu yeni uyarlamada köpek benzeri farklı yaratıklar oluyor ki büyü öncesinde köpeklermiş. Lumiere , Cogsworth , Bayan Potts ve nice diğer filmin tüm eğlencesi olan karakterler yok olduğu için uyarlamada eğlenceye dair pek bir şey bulamayacaksınız.
Bir diğer önemli eksiklik kitap kurdu Belle miz den hiç iz yok . Benim bu kadar sevmemin nedenlerinden biri olan temel özelliği maalesef bulamadım.



Oyunculuklara gelirsek kişisel olarak her bir oyuncu gayet kaliteli bir performans göstermiş olsa da Güzel ve Çirkin karakterlerinin sıcak ve insancıl yapıları soğuk olacak şekilde deforme olmuş. Birbirlerine sürekli kötü davranan karakterler filmin sonu geldiğinde pat diye aşık oldu. (hatta aşkı görmedik vardır diye düşünmek zorunda kaldık) Bu bakımlardan filmin eksik olduğunu düşünüyorum. Daha iyi bir film olabilirdi kesinlikle .



İkinci tip olarak kısaca ilk ve asıl film olan 1946 yapımı Fransa yapımı filme dikkat çekmek ve olayların bir de diğer tarafını irdelemek istiyorum. Orijinal filmi izleme imkanı bulamadığım için (maalesef bu ediyonunu bulamıyorum) kesin olarak bir yorumda bulunamayacağım ama filmi izledikten sonra 2014 yapımının aslında 46 yapımının uyarlaması olduğu kanısına vardım.  Bu versiyonla daha fazla örtüşüyor film. O yüzden aslında Fransızları suçlayamam neden animasyondaki gibi değil diye ama yukarıda belirttiğim nedenlerden dolayı bu versiyonu neden o kadar sevmediğimi belirtmiş bulunuyorum sanırım ama kesinlikle kötü diyemem sadece orta karar. Siz karar verin izlemek isteyip istemediğinize :)

Son olarak animasyon versiyonunu izlemenizi tekrar tavsiye edip En İyi Film Akademi ödülüne aday gösterilmiş tek animasyon film olduğunun altını çizmek istiyorum.

Buraya kadar okuduysanız gerçekten tebrik ederim sizi kendimi aşıp bu kadar uzun bir yazı yazdım . Söz bir daha olmaz :) Bir an hiç bitmeyecek sandım :P






Unknown

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

1 yorum:

  1. Güzel ve çirkin çizgi filminin yeri her zaman ayrı olacak benim için. Başka hiç bir filmi 12-13 kez izlemedim. Ama fransız versiyonu da çok sevdim. Kendine özgün bir konusu olması da ayrıca hoşuma gitti. Müziklere bayıldım. Hele o enfes kostümler... En son giydiği kırmızı mı en güzeli yoksa yeşil olan mı karar veremiyorum. Tasarım harikasıydılar. Yorumu da sonuna kadar okudum :) Hiç de uzun gelmedi, eline sağlık çok güzel olmuş :)

    YanıtlaSil