Bir İngiliz Komedisi : The IT Crowd





Açıkçası hiçbir zaman İngiliz aksanını sevemedim , kurslarda dinletilen Listening Exercises lerde İngiliz ingilizcesini dinlemek benim için bir işkence gibi olmuştur. Amerikan İngilizcesini rahatlıkla anlayabiliyorken İngiliz ingilizcesini anlamak farklı bir dil bilmek gibi geliyor bana. Ama gel gelelim bazı dizileri var ki şahaneler. Ara ara izlediğim diğer dizilerin yazılarını da yazacağım ama şu an önceliğim The IT Crowd. Kesinlikle benim için ayrı yeri olan dizilerdendir.

Her sezon 6 bölümden oluşmak üzere 4 sezonu oturup 1 günde bile bitirebilirsiniz (bölümler 20şer dakika). Ben 2-3 güne yaymıştım gülmekten göğsüm ağrımıştı o süreç içinde. Belki herkese hitap etmeyebilir ama izleyen birçok kişinin izlerken bin bir şekle girip komşuları eve toplayacak kadar yüksek sesli kahkaha attığı ve kendini durduramadığı görülmüştür.

Konusuna gelirsek;

Bilgisayarın b sinden anlamayan bir kadın olan Jen in Reynholm Industries te IT (Bilgi Teknolojileri) de çalışan Roy ve Maurice in yöneticisi olarak işe başlıyor. Roy ve Maurice (Moss) çok inek dediğimiz tiplemelerden . Roy daha çok kadın peşinde olan tiplemelerden olsa da Moss tipik bir inek.


Şirketin bodrum katında kimsenin IT nin nerede olduğu bilgisayarlarının bozuluncaya kadar akıllarına bile gelmediği ücra bir köşedeki ekip Jen in ekibe katılmasıyla biraz daha sosyalleşmeye başlıyorlar. 

Dizi genelde bu 3 karakterin başrolünde ilerliyor. Dizinin ilerleyen bölümlerinde ortaya çıkan Reynholm un yöneticisi Douglas ve dizide çok göremediğimize üzüldüğüm -karşılaştığım en ilginç karakter- Richmond ile dizi daha da şenleniyor. 


Kapatıp açmayı denediniz mi?

Dizinin efsanevi repliklerinden biri . Benim size anlatmam aynı etkiyi uyandırmaz o yüzden bu videoyu izlemenizi öneririm :




***

Dizinin açık ara en iyi bölümü 2. sezon 1. bölümü . O bölüm benim için artık ne zaman canın sıkıldığında aç izle , sınavdan düşük not mu aldın aç izle , dışarı çıkacaksın ama paran mı yok aç izle vs. şeklinde mutlu olmak için bir sebep.
  
Yazdıklarımdan sonra hala dizi hakkında kararsız iseniz bu bölüme bir göz atın ilginizi çekerse zaten en baştan izlemek isteyeceksiniz.



                                       Tahmin edebileceğiniz gibi soldaki karakter Richmond . 



Dizinin 4. sezonu 2010 da bitmişti ama bu yıl yayınlanan özel bölüm ile 40 dakikalık bir final bölümü yayınlandı.

***

Birkaç replik :


***


-Cenazelerden nefret ediyorum ,hiçbir zaman ne söyleyeceğimi bilmiyorum.
+Sadece , "Kaybınız için üzgünüm" de ve ilerle*.
-Kaybınız için üzgünüm, yaşamına devam et*.

***




Reynholm Industries in kendi sitesine göz atmak isterseniz ; tıktık
IT için ; tıktık


En iyi 10 sahne ;





Unknown

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder